Previous Next

Wycieczka do Wiednia

10 września klasy III i IV z kierunków technik handlowiec, technik organizacji reklamy oraz technik logistyk rozpoczęły podróż do Wiednia. Wycieczka była nagrodą za zaangażowanie w prowadzenie sklepiku szkolnego, który z powodzeniem prosperuje od miesięcy.
                Po całonocnej jeździe, która rozpoczęła się w Starogardzie Gdańskim o godzinie 21:00, w końcu przekroczyliśmy granicę stolicy Austrii. Pierwszym celem naszej wycieczki był Pałac Schünbrunn. Myślę, że wszyscy odnieśliśmy podobne wrażenia – zachwyt wprost z nas emanował.  Ogrody ciągnące się kilometrami, wypełnione kwiatami, zielonymi krzewami i drzewkami nie bez powodu są tak chętnie odwiedzane nie tylko przez zwiedzających, ale także Wiedeńczyków. Jest to miejsce, w którym można się na chwilę zatrzymać i złapać oddech. Świadomość, że tymi samymi ścieżkami kiedyś przechadzała się rodzina cesarska, dodawała temu miejscu jeszcze więcej magii. Wnętrze pałacu też nikogo nie zawiodło. Przechodząc do kolejnych komnat miało się wrażenie, że zaraz próg przekroczy Sisi. Cudo! Zwiedzanie skończyło się zbyt szybko i po kupieniu pamiątek ruszyliśmy do hostelu. I tutaj, w centrum Wiednia, czekał nas kolejny spacer. Przeszliśmy przez Plac Marii Teresy, słynny Hoffburg i doszliśmy aż do katedry św. Szczepana. Po drodze zobaczyliśmy kilka potężnych obiektów ważnych dla kultury austriackiej.
                Następnego dnia z samego rana odwiedziliśmy firmę LKW Walter Group, której siedziba mieści się w Wiener Neudorf ( koło Wiednia, Austria). Zespół Szkół Ekonomicznych w Starogardzie Gdańskim współpracuje z tym przedsiębiorstwem od wielu lat. Przez kierownictwo i  pracowników zostaliśmy przyjęci bardzo otwarcie. Po krótkim wstępie oprowadzono nas po głównym budynku, zachęcając do podjęcia praktyk oraz pracy w LKW Walter. Po spotkaniu udaliśmy się  na Wzgórze Kahlenberg, miejsce bitwy pod Wiedniem. Uczestniczyliśmy w patriotycznej uroczystości z okazji 335 rocznicy Odsieczy Wiedeńskiej. Zwycięskimi wojskami dowodził ówczesny król Polski, Jan III Sobieski, o czym z dumą słuchaliśmy w czasie apelu na Wzgórzu.

Agata Dysarz

© 2018 ZSE. Wszelkie prawa zastrzeżone.