Previous Next

Wycieczka przedmiotowa do Warszawy.

W dniach 18-19 października odbyła się wycieczka przedmiotowa klas turystycznych II TbT i IV Tb do Warszawy pod opieką pań: Margarety Moritz, Iwony Grudzińskiej oraz Anety Janickiej. Celem wyjazdu było zapoznanie z atrakcjami turystycznymi stolicy oraz pobyt na Międzynarodowych Targach Turystycznych, które odbywały się niedaleko Warszawy w Nadarzynie.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy stolicę Polski, zwracając uwagę na najważniejsze, atrakcyjne miejsca. Zaczęliśmy od Belwederu i pomnika marszałka Józefa Piłsudskiego, a następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, które przy pięknej pogodzie i jesiennej aurze spodobały nam się bardzo. Ten zespół pałacowo-ogrodowy założony został przez Stanisława Augusta Poniatowskiego w XVIIIw. Tam, oprócz takich atrakcji jak pawie i wiewiórki zobaczyliśmy Pałac i Teatr na wyspie, Pomnik F. Chopina, Pałac Myślewicki, Biały Domek oraz Starą Pomarańczarnię oraz Biały. Kolejnym etapem było zwiedzanie Starego Miasta, które rozpoczęliśmy od pomnika F. Chopina, pałacu Staszica i kościoła św. Krzyża. Przechodząc w kierunku Krakowskiego Przedmieścia, weszliśmy na teren Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie chwilę spędziliśmy przy „Wiecznym studencie”, z którym zrobione zdjęcie podobno gwarantuje pobyt na tymże Uniwersytecie:) Mijając Hotel Bristol, zatrzymaliśmy się przed Pałacem Prezydenckim. Kolejnym odwiedzanym miejscem był Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie przy Grobie Nieznanego Żołnierza mogliśmy zobaczyć, jak odbywa się zmiana warty, a następnie Ogród Saski. Stamtąd wyruszyliśmy na plac Zamkowy, gdzie podziwialiśmy Zamek Królewski i Kolumnę Króla Zygmunta III Wazy. Stąd mogliśmy, po drugiej stronie Wisły, podziwiać nasz Stadion Narodowy. Dalszym etapem zwiedzania był Rynek Starego Miasta, Sanktuarium Matki Boskiej Łaskawej (Patronki Stolicy), Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, gdzie starą fosą udaliśmy się do pomnika Syrenki, która wg legendy broni Stolicy tarczą i mieczem oraz placu Kanonia z Dzwonem Zygmunta. Po zakończonym zwiedzaniu i chwili odpoczynku pojechaliśmy do pałacu Króla Jana III w Wilanowie, gdzie obecnie po zmroku odbywa się Królewski Ogród Światła. Jest to wystawa plenerowa, w ramach której tysiące kolorowych diod ułożonych w finezyjne kształty mieni się przy muzyce klasycznej, więc poczuć się tam można, jak na królewskim dworze. Wieczorem już dosyć zmęczeni wróciliśmy do Hostelu, aby odpocząć przed kolejnym dniem pełnym wrażeń.

Margareta Moritz

© 2018 ZSE. Wszelkie prawa zastrzeżone.