Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Magia Włoch - zwiedzanie miast pełnych historii

W dniach 5 - 11 czerwca 2024 roku druga, pięćdziesięcioosobowa grupa, uczniów naszej szkoły wzięła udział w wycieczce do Włoch. Wszyscy pełni energii i podekscytowani pod opieką pilota oraz polonistki, pani Ewy Balcerzak – inicjatorki i organizatorki przedsięwzięcia, wicedyrektora, pana Andrzeja Prabuckiego oraz nauczycieli przedmiotów zawodowych, pani Anety Janickiej i pana Dawida Niemczyka wyruszyli w niezapomnianą podróż do miast pełnych historii. Italia przywitała nas piękną słoneczną pogodą, która towarzyszyła nieustannie. Po długiej podróży był czas na regenerację sił w hotelu położonym w urokliwym miejscu w pobliżu Padwy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bolonii, gdzie wszystkich urzekła atmosfera Starego Miasta. Piazza Maggiore, majestatyczny Ratusz, imponująca Bazylika św. Petroniusza oraz fontanna Neptuna zapierały dech w piersiach. Spacerując uliczkami Bolonii, podziwialiśmy krzywe wieże i bogatą historię najstarszego w Europie uniwersytetu, na którym studiowali również Polacy: Jan Kochanowski czy Mikołaj Kopernik. Po wizycie w Bolonii, udaliśmy się do Florencji, kolebki renesansu. Zwiedziliśmy, m.in. monumentalną Bazylikę Santa Maria del Fiore, Baptysterium i Dzwonnicę Giotta. Dom Dantego i Plac della Signoria, z majestatycznym Palazzo Vecchio, przeniosły nas w czasy średniowiecza. Widok mostu złotników, Ponte Vecchio, rozbudził wyobraźnię i zachęcił do licznych zdjęć. Wieczorem, pełni wrażeń, dotarliśmy do hotelu na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.

Następnego dnia, bardzo wcześnie rano, wyruszyliśmy do serca Włoch – Rzymu. Zwiedzanie rozpocżęliśmy od Koloseum, naszym oczom ukazywały się: ruiny Forum Romanum, Fontanna Di Trevi, Pantheon, którego bogate wnętrze poznaliśmy. Spacerując wąskimi uliczkami, dotarliśmy do Watykanu. Znaleźliśmy się na monumentalnym Placu, później w Bazylice św. Piotra, miejscu o niezwykłym znaczeniu historycznym i religijnym. Wnętrze świątyni, z oszałamiającymi dziełami sztuki i śladami św. Jana Pawła II zrobiło ogromne wrażenie na wszystkich, a krypty watykańske dodawały tajemniczości wyprawie. Zmęczeni, ale szczęśliwi, wróciliśmy do hotelu na obiadokolację i nocleg.

Kolejnym odwiedzanym miejscem było malownicze San Marino, najstarsza republika świata. Spacerując wąskimi uliczkami, podziwialiśmy średniowieczną architekturę, Bramę św. Franciszka, Bazylikę św. Marina i taras widokowy z zapierającymi dech krajobrazami. Zwiedzanie zakończono na Placu Rządowym. Nie zabrakło czasu na zakupy w sklepach bezcłowych. Kolejnego dnia czekały na nas Padwa i Wenecja. Spacer po okazałym placu Prato della Valle i zwiedzanie Bazyliki św. Antoniego wzbudziły zachwyt. Po południu udaliśmy się do Wenecji miasta miłości, Tu skorzystaliśmy z największej atrakcji miasta, odbyliśmy rejs gondolami po weneckich kanałach. Niezapomnianym przeżyciem okazała się również wizyta na placu i w Bazylice św. Marka oraz przejście po najbardziej znanym Moście Rialto. Wieczorem, pełni emocji, rozpoczęliśmy podróż powrotną do Polski.

Wycieczka była niezapomnianym doświadczeniem. Dzięki przewodnictwu lokalnych ekspertów, którzy byli obecni w każdym odwiedzanym mieście, uczestnicy poszerzyli swoją wiedzę o przesiąkniętych historią włoskich miastach. Wykonane zdjęcia, zakupione pamiątki na pewno sprawią, że te wyjątkowe dni na długo pozostaną w sercach i pamięci pierwszej zagranicznej szkolnej wycieczki.

Ewa Balcerzak

Data dodania: 2024-06-16 11:44:59
Data edycji: 2024-06-14 12:41:29
Ilość wyświetleń: 834
wstecz

Partnerzy

"Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić"

Menander
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej