Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Sprawozdanie – Warszawa 28.11-30.11

Swą podróż rozpoczęliśmy wczesnym rankiem 28 listopada. Wyruszyliśmy spod parkingu, obok naszej szkoły, w kierunku Warszawy. Po długiej, lecz przyjemnej drodze dotarliśmy do pierwszego punktu naszej wycieczki, którym było Muzeum Powstania Warszawskiego. Zaskoczyły nas interesujące wystawy, przyciągające naszą uwagę nie tylko wyglądem, ale także efektami dźwiękowymi i świetlnymi. Wygląd wnętrza przybliżał nam obraz samego powstania. Mieliśmy okazję obejrzeć krótki film 3D mający na celu zobrazowanie wyglądu miasta po powstaniu. Ten widok przypomniał nam o tym, ile przeszli nasi rodacy, nasi bohaterowie. Trasa zwiedzania prezentowała nam chronologię wydarzeń oraz prowadziła nas do rozmaitych pomieszczeń tematycznych. W salach były umieszczone wystawy prezentujące zdjęcia i ich opisy, broń, gazety i inne rzeczy nawiązujące do powstania. Po zwiedzeniu Muzeum ruszyliśmy w dalszą drogę w głąb Warszawy.

Następnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Pałacu króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Była to letnia rezydencja króla i jego żony Marii Kazimiery. Już początkowo, po zobaczeniu pałacu z zewnątrz, można było zobaczyć zdumienie na naszych twarzach. Gdy weszliśmy do środka to zdumienie było jeszcze większe. Mogliśmy obejrzeć przepiękne komnaty opisane przez panią przewodnik. Wnętrze pałacu było wypełnione bardzo bogatym wyposażeniem oraz pięknymi dziełami malarskimi oraz rzeźbiarskimi. Każda komnata prezentowała się przepięknie. Były to sypialnie, galerie ogrodowe, sale, sienie, apartamenty króla i królowej i inne pomieszczenia dziennego użytku. Po wyjściu z pałacu udaliśmy się na spacer z pilotem po ogrodach i parkach.

Potem udaliśmy się do Łazienek Królewskich, pilot opowiedział nam ich historię. Podziwialiśmy wspaniałe widoki, otoczonej historycznymi ogrodami, letniej rezydencji Stanisława Augusta. Można było tam zobaczyć piękne rzeźby, pomniki oraz tablice upamiętniające wydarzenia związane z Stanisławem Augustem Poniatowskim.

Po wyczerpującym dniu, pełnym przyswajania wiedzy, wyjechaliśmy do hotelu. Następnie zakwaterowaliśmy się i zapoznaliśmy z wnętrzem hotelu. Poszliśmy zjeść przepyszną dwudaniową obiadokolację. Po zjedzeniu mieliśmy czas na odpoczynek i regenerację sił przed kolejnym dniem zwiedzania.

Po pobudce i śniadaniu wyruszyliśmy w drogę. Pierwszym punktem naszego zwiedzania było Centrum Nauki Kopernik. Najpierw zostaliśmy podzieleni na 3 grupy. Każda z grup miała osobne zajęcia laboratoryjne poświęcone tematyce biologicznej, chemicznej oraz fizycznej. Po bardzo interesujących zajęciach mieliśmy czas na indywidualne przejście przez centrum. Braliśmy tam udział w rozmaitych doświadczeniach, mających na celu rozwijanie naszej wiedzy oraz świadomości postępu nauki. Gdy już zwiedziliśmy Centrum Nauki, mieliśmy czas na posiłek.

Następnym punktem było Muzeum Żołnierzy Wyklętych, umieszczone w dawnym areszcie śledczym. Zwiedzaliśmy różne budynki i pomieszczenia, w których przebywali Żołnierze Wyklęci oraz więźniowie polityczni. Pani Przewodnik oprowadzała nas po celach, opowiadała, jak brutalnie byli traktowani tam ludzie. Widzieliśmy także pomieszczenia egzekucyjne i okropne warunki więzienia zrekonstruowane na wzór podań i dokumentów, odnalezionych dzięki rodzinom osadzonych. Myślę, że większość z nas snuła refleksje na temat tamtych czasów oraz tego, co musieli przejść nasi przodkowie ,żebyśmy mogli żyć w wolnym kraju.

Przed udaniem się do hotelu poszliśmy na spacer po starówce, która prezentowała się wspaniale w świetle lamp. Jak już wróciliśmy, czekał na nas ciepły posiłek, który zjedliśmy ze smakiem. Następnie udaliśmy się spać przed ostatnim dniem naszego pobytu w Warszawie.

Rano zjedliśmy śniadanie, po którym spakowaliśmy się i udaliśmy do autokaru.  Droga poprowadziła nas do Zamku Królewskiego. Urzekły nas przepiękne wnętrza zamku, wypełnionego dziełami sztuki malarskiej oraz rzeźbiarskiej. W każdej sali znajdowały się piękne obrazy, prezentujące krajobrazy, pejzaże itp. Opis każdej Sali usłyszeliśmy dzięki zestawowi słuchawkowemu.

Naszym ostatnim punktem na trasie było Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego. Wystawy były umieszczone w pomieszczeniach zaprojektowanych na wzór pierścienia, okalającego kopułę Świątyni Opatrzności Bożej. Ekspozycja prezentowała historię Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego. Poznaliśmy ich biografię i wpływ obu patronów na losy Kościoła i Polski oraz ich wkład w obalenie komunizmu.

Po wyczerpującej lekcji historii o ważnych postaciach narodowych wyruszyliśmy w stronę Starogardu Gdańskiego. W połowie drogi zatrzymaliśmy się w Sierpcu na ciepły posiłek.

Organizatorem wycieczki była Pani Profesor Aleksandra Slosarska. Opiekunami Pani A. Slosarska oraz Pani A. Janicka.

Uczestnicząca w wycieczce uczennica klasy 3TA – Dagmara Szablewska

Data dodania: 2022-11-28 21:25:38
Data edycji: 2022-12-12 21:26:46
Ilość wyświetleń: 332
wstecz

Partnerzy

"Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić"

Menander
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej