Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka przedmiotowa do Warszawy.

W dniach 16-18 października odbyła się wycieczka przedmiotowa klasy II Tb do Warszawy pod opieką wychowawcy Margarety Moritz oraz pań: Anety Rabczuk-Szarmach i Sandry Marrero- Miszker. Celem wyjazdu było zapoznanie z atrakcjami historycznymi i turystycznymi stolicy oraz pobyt na Międzynarodowych Targach Turystycznych, które odbywały w Nadarzynie.

Po przyjeździe do Warszawy udaliśmy się do Łazienek Królewskich, które przy pięknej pogodzie i jesiennej aurze bardzo nam się spodobały. Ten zespół pałacowo-ogrodowy założony został przez Stanisława Augusta Poniatowskiego w XVIII w. Tam, oprócz takich atrakcji jak pawie i wiewiórki zobaczyliśmy Pałac i Teatr na wyspie, Pomnik F. Chopina, Pałac Myślewicki, Biały Domek oraz Starą Pomarańczarnię. Po udanym spacerze po Łazienkach warszawskich pojechaliśmy do Muzeum Katyńskiego. Muzeum to, jako pierwsza w świecie placówka martyrologiczno – muzealno – badawcza dokumentuje zbrodnię katyńską, popełnioną na 22 tysiącach jeńców w latach 1939 – 1940 w sowieckich obozach i więzieniach. Muzeum Katyńskie stanowi międzypokoleniowy pomost łączący świadków zbrodni katyńskiej z młodym pokoleniem, który dokładnie przedstawił nam oprowadzając po Muzeum przewodnik. Wieczorem udaliśmy się jeszcze pod pięknie oświetlony Pałac Kultury i Nauki oraz fontannę w Ogrodzie Saskim, a także na zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od pobytu w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie mogliśmy zobaczyć historię powstania warszawskiego oraz historię i działalność Polskiego Państwa Podziemnego. Jest to widoczny hołd wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę. Ekspozycja przedstawiała walkę i codzienność powstania na tle okupacji i złożonej sytuacji międzynarodowej, aż po powojenny terror komunistyczny i losy powstańców w PRL, a my, jako następne pokolenie Polaków mogliśmy zobaczyć sens tamtych wydarzeń. Po zakończonym zwiedzaniu udaliśmy się do centrum Warszawy aby zapoznać się z najważniejszymi atrakcjami turystycznymi stolicy Polski. Zwiedzanie Warszawy zaczęliśmy od Placu Zamkowego, Zamku Królewskiego i Kolumny Zygmunta III Wazy. Kolejnym etapem był Rynek Starego Miasta z pięknie zdobionymi kamienicami, pomnik Syrenki, Sanktuarium Matki Boskiej Łaskawej (Patronki Stolicy), Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, gdzie starą fosą przeszliśmy na Krakowskie Przedmieście. Tu atrakcją turystyczną był Kościół św. Anny, dom Polonii, pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, Pałac Potockich i hotele: Europejski oraz Bristol. Następnie przeszliśmy do dzielnicy Powiśle, gdzie udaliśmy się do pięknych Ogrodów na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej aby potem wracając przez teren Uniwersytetu Warszawskiego spędzić chwilę przy „Wiecznym studencie”, z którym zrobione zdjęcie podobno gwarantuje pobyt na tymże Uniwersytecie :). Wychodząc z terenu uniwersyteckiego ponownie na Krakowskie Przedmieście przeszliśmy obok Bazyliki św. Krzyża, w której znajdują się urny z sercem A. Mickiewicza i W. Reymonta i zakończyliśmy zwiedzanie Warszawy przy pomniku M. Kopernika wchodząc na Nowy Świat. Dosyć zmęczeni wróciliśmy do Hostelu, aby odpocząć przed kolejnym dniem, w którym poznawaliśmy uroki Świata na Międzynarodowych Targach Turystycznych.

Margareta Moritz

Data dodania: 2019-10-22 09:19:36
Data edycji: 2019-10-24 12:58:47
Ilość wyświetleń: 1326
wstecz

Partnerzy

"Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić"

Menander
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej