Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka przedmiotowa do Warszawy.

W dniach 24-25 listopada odbyła się wycieczka przedmiotowa klasy II, III i V o profilu turystycznym do Warszawy pod opieką pana Dawida Niemczyka oraz pań Margarety Moritz i Małgorzaty Świeczkowskiej. Celem wyjazdu było zapoznanie z atrakcjami historycznymi i turystycznymi stolicy oraz pobyt na Międzynarodowych Targach Turystycznych.

Po atrakcjach turystycznych Warszawy oprowadzało nas dwóch przewodników, z którymi przez kilka godzin mieliśmy możliwość zobaczenia najciekawszych obiektów. Zwiedzanie Warszawy zaczęliśmy od Placu Zamkowego, Zamku Królewskiego i Kolumny Zygmunta III Wazy. Następnie Rynek Starego Miasta z pięknie zdobionymi kamienicami, pomnik Syrenki, Sanktuarium Matki Boskiej Łaskawej (Patronki Stolicy), Barbakan, Pomnik Małego Powstańca. Na placu Krasińskich zatrzymaliśmy się przy Pomniku Powstania Warszawskiego i weszliśmy do Katedry Polowej Wojska Polskiego. Przeszliśmy również śladami trasy po murach Getta Warszawskiego i na Krakowskie Przedmieście. Tu atrakcją turystyczną był Kościół św. Anny, dom Polonii, pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, Pałac Potockich i hotele: Europejski oraz Bristol. Kolejnym etapem było przejście do Grobu Nieznanego Żołnierza na zmianę warty i do fontanny w Ogrodzie Saskim. Ostatnim obiektem, który odwiedziliśmy był pomnik Bohaterów Getta przy Muzeum Polin na Muranowie. Z tego miejsca rozpoczęliśmy objazdowe zwiedzanie Warszawy. Jadąc autokarem przewodnik pokazał nam Marszałkowską Dzielnicę Mieszkaniową, Aleje Jerozolimskie, stacje metra, Łazienki i pomnik Chopina, następnie przejechaliśmy na Pragę zobaczyć PGE Narodowy i cerkiew św. Marii Magdaleny. Po zakończonym zwiedzaniu udaliśmy się jeszcze pod pięknie oświetlony Pałac Kultury i Nauki oraz na Złote Tarasy. Wieczorem, dosyć zmęczeni, pojechaliśmy do schroniska, aby odpocząć przed kolejnym dniem, w którym poznawaliśmy uroki Polski i Świata na Międzynarodowych Targach Turystycznych.
Następnego dnia, rano, pojechaliśmy do największego w tej części Europy Centrum Targowo-Konferencyjnego Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie na Międzynarodowe Targi Turystyczne.
Prezentacja turystycznych atrakcji z wielu krajów i regionów świata łączyła się z polską ofertą turystyczną. Z zagranicznych touroperatorów, hoteli i biur podróży zaciekawiły nas kraje, takie jak Indie, Gruzja, Kazachstan, Sri Lanka, Tajlandia, Malta, Seszele, USA, Kuba, Szwajcaria, Czechy, Słowacja, kraje Afrykańskie i wiele innych. Natomiast z wystawców Polski bardzo dobrze, jak zwykle,  Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną nakreśliło ramy projektu „Polskie Marki Turystyczne”. Przedstawiały się regiony południowej Polski tj.: Beskidy, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów, dolny Śląsk z Wrocławiem na czele, Małopolska, a także Mazowsze, Wielkopolska, Pomorze, Mazury oraz Toruń, Łódź czy Olsztyn. Na Targach przedstawiona została także Strefa Turystyki Leczniczej jako prezentacja oferty miejscowości uzdrowiskowych, domów zdrojowych, sanatoriów oraz ośrodków SPA i klinik.
Można było także zobaczyć tradycyjne tańce ludowe, koncerty, pokazy oraz warsztaty kulinarne połączone z degustacjami. Po kilkugodzinnym oglądaniu wystaw, przeglądaniu ofert, zapoznawaniu się z ciekawostkami Świata, pełni turystycznych wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Margareta Moritz

Data dodania: 2023-11-26 12:50:11
Data edycji: 2023-12-05 12:50:48
Ilość wyświetleń: 253
wstecz

Partnerzy

"Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić"

Menander
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej