Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

BELLA ITALIA - SZKOLNA WYCIECZKA DO WŁOCH

Pomysłodawcą i organizatorem przedsięwzięcia pod hasłem Bella Italia była polonistka, pani Ewa Balcerzak. Chęć wzięcia udziału w wycieczce, której program obejmował zwiedzanie Bolonii, Florencji, Rzymu, San Marino, Padwy i Wenecji zadeklarowało ponad 110 uczniów, dlatego decyzją dyrektora, pana Tadeusza Burczyka, młodzież została podzielona na dwie 50 osobowe grupy, a wyjazdy zaplanowano w 2 terminach. Osoby, które wpisały się na listę jako ostatnie stanowią 10 osobową listę rezerwową.

Pierwsza grupa młodzieży wyjechała 20 kwietnia 2024 w godzinach wieczornych pod opieką wicedyrektorów: pani Stanisławy Głąb-Brandt i pana Mariusza Bełcząckiego, wychowawczyni - pani Joanny Czepirskiej oraz geografa, pana Ireneusza Balcerzaka

Nowoczesny autokar prowadzony przez 2 kierowców, pod czujnym okiem pilota zawiózł grupę na miejsce pierwszego odpoczynku do hotelu w miejscowości Stra oddalonej kilkanaście kilometrów na wschód od Padwy. Nazajutrz rozpoczęło się zwiedzanie Bolonii. Niestety to stare, uniwersyteckie miasto powitało nas deszczową pogodą. To jednak tylko nieznacznie utrudniło nam zwiedzanie. Bolonia posiada prawie 40 km arkad, pod którymi, poruszając się, mogliśmy pod opieką przewodnika podziwiać zabytki i dotykać historii.

Następnym przystankiem na trasie wycieczki była przepiękna Florencja z mnóstwem zabytków i urokliwych zaułków. Stamtąd udaliśmy się do hotelu w Chianciano Terme w Toscanii, który był naszą bazą wypadową do Rzymu. Do Wiecznego Miasta pojechaliśmy wcześnie rano, a spacer po Rzymie rozpoczęliśmy przy Coloseum, skąd przez ruiny Forum Romanum, Fontannę Di Trevi, Pantheon, Piazza Navona dotarliśmy do Watykanu. W tym najmniejszym państwie świata zachwycaliśmy się jego historią, śladami obecności św. Jana Pawła II oraz zwiedziliśmy Bazylikę Świętego Piotra. Wieczorem wróciliśmy do hotelu i po późnej obiadokolacji udaliśmy się na zasłużony odpoczynek, gdyż tego dnia ulicami Rzymu przeszliśmy prawie 20 km.

Następnego dnia po śniadaniu nastąpiło wykwaterowanie z hotelu i udaliśmy się do San Marino, państwa będącego enklawą na terenie Włoch. Podczas zwiedzania zostaliśmy ponownie zaskoczeni przez deszczowa aurę, która zmusiła nas do schronienia się w urokliwych restauracjach, gdzie przy okazji mogliśmy rozkoszować się walorami kuchni włoskiej. Z San Marino udaliśmy się ponownie do hotelu w okolicach Padwy, którą zwiedzaliśmy z przewodnikiem następnego dnia. Po wizycie w katedrze Św. Antoniego – patrona, m.in. rzeczy zagubionych i zwiedzeniu starówki udaliśmy się statkiem w drogę do Wenecji, która uraczyła nas typowym błękitem włoskiego nieba. Wraz z tłumem turystów, w towarzystwie przewodnika, przemierzaliśmy to niesamowita miasto, obchodzące tego dnia podwójne święto – Święto Wyzwolenia Włoch oraz święto patrona Wenecji – Św. Marka, którego imieniem nazwany jest centralny plac Wenecji oraz Bazylika. Niestety z uwagi na planowaną wizytę Papieża nie mogliśmy zwiedzić Bazyliki, która została zamknięta dla zwiedzających.

Około godziny 20.00 opuściliśmy Wenecję, która była ostatnim punktem naszej wycieczki i wyruszyliśmy

w drogę powrotną do Starogardu.

Dzięki doskonałej pracy kierowców bezpiecznie i przed planowanym czasem 26 kwietnia 2024 dotarliśmy do Starogardu. Wszyscy zmęczeni, ale pełni wrażeń i z zakupionymi pamiątkami oraz tysiącami zdjęć, udaliśmy się do domów.

Ireneusz Balcerzak

Data dodania: 2024-05-10 19:36:36
Data edycji: 2024-05-10 20:30:16
Ilość wyświetleń: 810
wstecz

Partnerzy

"Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić"

Menander
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej