Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Diecezjalna Pielgrzymka Maturzystów na Jasną Górę

W dniach 27-28 września uczniowie klas IV naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w Diecezjalnej Pielgrzymce Maturzystów na Jasną Górę, połączona z wycieczką do Krakowa. Maturzystom towarzyszyli ks. Piotr i ks. Maciej katecheci z Ekonoma.

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy ze Starogardu do Częstochowy. Po kilku godzinach jazdy dotarliśmy przed bramy Jasnej Góry. Po rozpakowaniu naszych bagażów w domu Sióstr Franciszkanek w którym mieliśmy nocleg, poszliśmy w stronę naszego głównego celu - do kaplicy Cudownego Obrazu przed oblicze Mamy.

O godzinie 15:00 udaliśmy się na Koronkę do Miłosierdzia Bożego połączoną ze spowiedzią. Wszystko to odbywało się pod gołym niebem, co było pięknym przeżyciem, gdyż pogoda bardzo nam dopisała. Całe to wydarzenie upiększył zespół muzyczny z Pelplina i Nowego.

Po nabożeństwie pokutnym przed Cudownym Obrazem Matki Bożej Częstochowskiej modliliśmy się modlitwą różańcową po czym uczestniczyliśmy we Mszy św. w intencji wszystkich maturzystów Diecezji Pelplińskiej. Przewodniczył jej nasz biskup pomocniczy - Arkadiusz Okroj. Liturgię słowa Bożego (I czytanie i modlitwę powszechną) przygotowała nasza młodzież Dorota Kleina i Diana Rudowska, które godnie reprezentowały naszą szkołę.

Następnym punktem pielgrzymki było świadectwo księdza- rapera Jakuba Bartczaka. Wysłuchaliśmy jego świadectwa oraz posłuchaliśmy jego utworów, które również mogliśmy zaśpiewać  wraz z księdzem.

O godzinie 21:00 w godzinie apelu ponownie zgromadziliśmy się przed obrazem Najświętszej Maryi Panny. Apel został poprowadzony również w naszej intencji. Na koniec biskup Arkadiusz udzielił nam wszystkim błogosławieństwa.

Po nabożeństwie udaliśmy się do naszego miejsca noclegowego i tak zakończyliśmy pierwszy dzień naszej pielgrzymki.

Następnego dnia wczesnym rankiem udaliśmy się do Krakowa. W Krakowie zwiedzaliśmy Zamek Królewski na Wawelu, gdzie zobaczyliśmy Reprezentacyjne Komnaty Królewskie. Ekspozycja muzealna Zamku Królewskiego na Wawelu – Państwowych Zbiorów Sztuki, powstała z połączenia 3 sal parteru, tworzących mieszkanie wielkorządcy wawelskiego z komnatami 2 piętra zamku wawelskiego, które od czasów królewskich przeznaczone były do celów reprezentacyjnych.

Kolejnym miejscem zwiedzania były Sukiennice - okazały budynek stojący w centralnej części Starego Rynku jak również Bazylika Mariacka. Tradycyjnie będąc w Krakowie należy zobaczyć Smoka Wawelskiego co też zrobiliśmy. Po intensywnym zwiedzaniu radośni i szczęśliwi  ruszyliśmy w drogę powrotną do Starogardu.

W wielkim skrócie - pielgrzymka była nie tylko przeżyciem duchowym, ale też turystycznym i myślę, że warto było skorzystać z tego wyjazdu.

Walędziak Aneta 4 Te

Data dodania: 2021-10-07 17:28:05
Data edycji: 2021-10-12 13:57:37
Ilość wyświetleń: 841
wstecz

Partnerzy

"Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić"

Menander
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej