Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Wiedeń- wycieczka zawodowa, 15-18 marzec 2023 r.

15 marca 2023 r. grupa 44 uczniów klas technik logistyk, technik ekonomista i technik handlowiec udała się na wycieczkę zawodową do firmy WALTER GROUPw Wiedniu,która realizuje transport ładunków całopojazdowych na terenie Europy w zakresie transportu drogowego i intermodalnego przez firmę LKW WALTER, sprzedaż i wynajem kontenerów biurowych, magazynowych i sanitarnych na terenie Europy przez firmę CONTAINEX, inwestycja w nieruchomości przemysłowe i mieszkalne oraz wynajem przez firmy WALTER BUSINESS-PARK, WALTER IMMOBILIEN i CONTAINEX IMMOBILIEN, usługi magazynowania świadczone przez firmę WALTER LAGER-BETRIEBE oraz leasing naczep i ciągników siodłowych oferowany przez firmę WALTER LEASING. Celem wizyty było zapoznanie się z organizacją firmy oraz przeprowadzenie rozmów na temat odbycia staży i praktyk zawodowych. Opiekunami wycieczki byli- wicedyrektor ds. kształcenia zawodowego  pani Stanisława Głąb-Brandt oraz  kierownik szkolenia praktycznego- pan Mariusz Bełczącki. Towarzyszył nam pan dyrektor, Tadeusz Burczyk, który przeprowadził monitoring wycieczki oraz uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielami w/w Firmy. W pierwszym dniu wycieczki zapoznaliśmy się z głównymi zabytkami stolicy Austrii- zwiedziliśmy piękne komnaty letniej rezydencji  pałacu Schönbrunn, katedrę św. Szczepana, która jest  jednym z symboli miasta, zbudowana w XIII wieku. Również podziwialiśmy operę, teatr, parlament, Nowy Ratusz, Hofburg - dawną zimową rezydencję Habsburgów. Po zwiedzaniu udaliśmy się metrem do hotelu na nocleg. Na drugi dzień po śniadaniu pojechaliśmy do Firmy LKW, spotkanie prowadził pan Krzysztof Adamczuk-pracownik działu HR. Dzięki przygotowanej prezentacji mogliśmy  zobaczyć, na czym polega działalność przedsiębiorstwa i specyfika pracy w firmie. Uczniowie brali udział w konkursie o Firmie, zwycięska 11 osobowa grupa otrzymała nagrody. Mieliśmy możliwość zwiedzenia Firmy, spotkaliśmy naszego absolwenta, który pracuje w LKW-Walter od 6 lat, przedstawił wymagania jakie należy spełnić aby zostać zatrudnionym w firmie. Po poczęstunku i  oficjalnym pożegnaniu z przedstawicielami firmy udaliśmy się na Wzgórze Kahlenberg, na którym w 1683 roku rozegrała się wielka zwycięska bitwa pod dowództwem  króla Jana III Sobieskiego, wówczas wojska polskie ruszyły na pomoc stolicy Austrii obleganej przez Turków. Ze wzgórza mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę Wiednia, wykonać sobie pamiątkowe fotografie i pożegnać się z piękną stolicą Austrii.

Stanisława Głąb-Brandt

Mariusz Bełczącki

Data dodania: 2023-03-23 10:35:38
Data edycji: 2023-03-23 15:02:15
Ilość wyświetleń: 666
wstecz

Partnerzy

"Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić"

Menander
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej