Opcje widoku
Reset

WYCIECZKA ZAWODOWA - WIEDEŃ

Wizyta w  Wiedniu w Firmie LKW-Walter - luty 2020

17 lutego 2020 r. grupa 48 uczniów klas technik logistyk i technik ekonomista wzięła udział w wycieczce zawodowej do firmy transportowej LKW-Walter w Wiedniu w celu przeprowadzenia rozmów na temat odbycia praktyk zawodowych  oraz później podjęcia pracy . Opiekunami wycieczki byli- pani wicedyrektor Stanisława Głąb-Brandt, pani Natalia Langowska, pan Mariusz Bełczącki. Towarzyszył nam pan dyrektor, Tadeusz Burczyk, który przeprowadził monitoring wycieczki oraz uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielami w/w Firmy. W pierwszym dniu wycieczki zapoznaliśmy się z głównymi zabytkami stolicy Austrii- zwiedziliśmy piękne komnaty letniej rezydencji  pałacu Schönbrunn, Ringstrasse okazały bulwar powstały pod koniec XIX wieku. Obecnie jest to jedna z najbardziej reprezentacyjnych ulic stolicy Austrii. Warta zobaczenia była opera, teatr, parlament, Nowy Ratusz, Muzeum Historii Sztuki i Natury,  Hofburg - dawna zimowa rezydencja Habsburgów, katedrę św. Szczepana, która jest  jednym z symboli miasta. Zbudowana w XIII wieku nosi liczne cechy stylu gotyckiego i barokowego. Po długim zwiedzaniu udaliśmy się do hotelu na nocleg. Bardzo nam się podobały warunki, hotel czysty, pachnący i ładnie wyposażony. Na drugi dzień po śniadaniu pojechaliśmy do Firmy LKW, spotkanie prowadził pan Krzysztof Adamczuk-pracownik działu HR. Dzięki przygotowanej prezentacji mogliśmy  zobaczyć, na czym polega działalność przedsiębiorstwa, specyfika pracy w firmie, jakie wymagania należy spełnić aby zostać zatrudnionym w LKW-Walter. Na koniec spotkania uczniowie brali udział w konkursie o Firmie, troje z nich otrzymało nagrody, najwięcej punktów otrzymał Sebastian Urban- gratulujemy. Uczniowie uczestniczyli też w  rozmowie kwalifikacyjnej w celu odbycia praktyki, wyniki będą w terminie późniejszym. Po poczęstunku i  oficjalnym pożegnaniu z przedstawicielami firmy udaliśmy się na Wzgórze Kahlenberg.  Tu rozegrała się wielka bitwa w 1683 roku sławiąca Króla Jana III Sobieskiego i jego rolę w rozgromieniu Turków/Odsiecz Wiedeńska/. Mogliśmy stąd podziwiać przepiękną panoramę Wiednia wraz  z oplatającym go Dunajem. Wszystko co miłe szybko się kończy, nadszedł czas pożegnania z piękną stolicą Austrii , wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Uczniom nie brakowało werwy do zabawy, radości i śpiewu a nasz „wesoły autobus” mknął naprzód z ponadprzeciętną szybkością – ale na szczęście bezpieczną.

Stanisława Głąb-Brandt

Data dodania: 2020-02-25 09:52:59
Data edycji: 2020-02-28 08:25:27
Ilość wyświetleń: 1572
wstecz

Partnerzy

"Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić"

Menander
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej